top of page

אקזיט רום לקבוצות גדולות במיוחד


אסקייפ רום

עולם המשחקים הינו עולם עשיר ומגוון. משחר ימי האנושות שחקו ילדים ומבוגרים בשפע של משחקים שהעמידו אתגרים גופניים ושכליים בפני השחקנים. בעשרות השנים האחרונות עולם המשחקים הוסיף עוד ענף שלם של משחקים לתוכו – הלא הם משחקי המחשב. משחקי המחשב המוקדמים שאבו השראה מן המשחקים המסורתיים וכך היה "איקס עיגול" לאחד מראשוני המשחקים שהומרו לאותות אלקטרוניים כשהמחשב תופס את מקומו של השחקן האנושי. עם הזמן התפתח תחום משחקי המחשב והתרחב עד כי כיום הוא מכיל עשרות ז'אנרים שונים כשהצפי הוא שהתחום רק ילך ויגדל. בשנות האלפיים קרה דבר ייחודי ויוצא דופן: אחד ממשחקי המחשב יצא מן המסך, והחלו לשחק בו במציאות.

הכירו את ה"אסקייפ רום" או ה"exit room" משחק המחשב שהתגשם והפך למציאות. תחילתו של המשחק בשנת 2006 בחברה בעמק הסיליקון שעובדיה נהגו לנעול לחבריהם את חפציהם האישיים לשם השעשוע ולהשאיר חידה שהפענוח שלה היה חושף את הקוד של המנעול בפני הזוכה המאושר שהיה שב וזוכה בחפציו האישיים בחזרה. יום אחד הם החליטו לעלות את המשחק רמה ולנעול אנשים במקום חפצים ומגירות, והשאר היסטוריה. הרעיון החדש מצא חן מאוד בעיני העובדים שהחליטו להקצות חדרים ייעודיים למשחק ההיחלצות הזה. החדרים הראשונים עוצבו בהשראת ספרי אגתה כריסטי ועל מנת להשתחרר מהם היה צורך בפתרון של מספר חידות. שבועות מספר לאחר מכן אירח המשרד צוותים מיפן והציע להם ליטול חלק במשחק החדש כאשר חזרו היפנים אל צדו האחר של האוקיינוס השקט החלו לפתוח גם הם חדרי בריחה משלהם.

הרעיון החדש הלך ונעשה פופולארי ביפן והם היו האשונים שהקימו חדרי בריחה ופתחו אותם לקהל הרחב עם חברת SCRAP.

הטרנד החדש מהמזרח כבש את אירופה בסערה. הונגריה ושוויץ היו הראשונות ועד היום נחשבת בודפשט בירת הונגריה לבירת חדרי הבריחה ביבשת.

מספר חדרי הבריחה בעולם הוערך בלמעלה מ2,800 חדרים בשנת 2015.

חדרי בריחה מספקים חוויה לחברים שרוצים לבלות ביחד, למשפחות ולחברות מסחריות, וזה הסוד של הצלחתם המהירה. מי שעשה חדר בריחה אחד רוצה עוד, והחדשות הטובות שכיום עומדים לרשות השחקנים מספר עצום של חדרי בריחה. ישנם אנשים שבכל טיול לחו"ל מחפשים את חדר הבריחה המקומי. בארץ ישראל ישנם כיום למעלה מ400 חדרי בריחה ועוד היד נטויה.

אז מה הם בעצם escape rooms?

חדרי בריחה הם חדרים מציאותיים השואבים השראה מז'אנר משחקי וידיאו בשם 'קווסט' שבו השחקן נעול בחדר ומוטל עליו למצוא את דרכו החוצה בעזרת עמידה באתגר של פתרון חידות ולכן יש הקוראים לחדר בריחה 'חדר קווסט'.

מי יכול לשחק? איזה חידות על השחקן לפתור? כמה אנשים יכולים לשחק? מה זאת אומרת להיות נעול בחדר? איך בדיוק עובד חדר בריחה? כמה זמן יש לפתור את החידות בחדר בריחה?

התשובה לשאלות הללו איננה אחידה. כללי המשחק הינם קבועים בדרך כלל ברוב המוחלט של חדרי המשחק בעולם: בין שנים לשישה שחקנים מקבלים שעה אחת בלבד לצורך פתרון האתגר, ואם עברה השעה והם לא הצליחו לפתור את החידות – החדר נפתח והמשחק נגמר. נשמע לכם מלחיץ? אין כל סיבה. רוב חדרי הבריחה מאפשרים לקבל רמז באם נתקלתם בחידה קשה שאינכם מצליחים לפתור בזמן סביר. חדרי הבריחה למדו במשך הזמן להציב חידות שהם מצד אחד מאתגרות ומצד שני מהנות וניתנות לפתרון. שחקנים שנתקלו בחידה שאינם מצליחים לפתור עשויים לקבל רמז, תלוי במדיניות החדר ורצונם של השחקנים.

חדרי הבריחה עצמם שונים זה מזה מאוד. לכל חדר בריחה חידות שונות, ודרך שונה לאתגר את השחקנים. חדר בריחה מסוים הוא חוויה חד פעמית, ומי שעשה חדר בריחה מסוים פעם אחת ברוב המקרים שוב לא יחזור אליו גם אם נהנה מאוד, משום שהוא כבר יודע את פתרון כל החידות…

על מנת להבטיח הנאה מלאה מהחדר לפני הכניסה לחדר מקבלים המשתתפים הדרכה. ההדרכה מתחלקת לשני חלקים: חלק ראשון בו מסבירים על נהלי החדר, ונעשה בדרך כלל על ידי מדריך אנושי שמספר על נהלי החדר ומזכיר לכם ללכת לשירותים ולכבות פלאפונים כדי לוודא שהנאתכם מן המשחק תהיה שלמה. אם אתם שחקנים חדשים תפקידו לדאוג שתהיו מצוידים בכל הידע הדרוש כדי שתוכלו לעבור את החדר ולנצח את המשחק (מבלי לגלות את פתרון החידות עצמן כמובן). החלק השני נועד להכניס אתכם לתוך הסיפור ולגרום לכם להתחבר לחוויה. החלק הזה מועבר בדרכים שונות בחדרים שונים, כאשר לכל חדר הדרך הייחודית שלו איך לספר סיפור אמין ולהכניס אתכם לאווירה המיוחדת השוררת בתוכו.

בדרך כלל חדרי בריחה מבקשים שתגיעו למתחם רבע שעה לפני הכניסה לחדר כדי שתוכלו לעבור את ההדרכה ברוגע ולהתארגן בנוחות. במהלך השעה קרה משהו ואתם צריכים לצאת? אל תדאגו יש מישהו ששומע אתכם ויבוא להוציא אתכם אם רק תבקשו.

מה מקבלים בסוף? סיפוק. אסקייפ רום מספק חוויה יוצאת דופן במינה. למשך שעה אחת אתם מתנתקים מהמציאות ונכנסים לעולם חדש עם זהות חדשה. למשך שעה אחת אתם אנשים נועזים שפותרים חידות מורכבות בדרככם אל התהילה. כמו במשחק מחשב, אתם מתנתקים ממי שאתם והופכים להיות חלק אינטגרלי מסיפור מרתק, רק שהפעם הכל קורה במציאות…

אסקייפ רום לא עושים לבד. חושבים שאתם חכמים? הביאו את חבריכם הטובים ובואו להוכיח לעצמכם שאתם באמת יכולים. חדר בריחה מספק חוויה מגבשת. לרשותכם עומדת שעה אחת בלבד, ואתם חייבים לעבוד כצוות כדי לפתור את החידות ולצאת בזמן כמנצחים! בואו לראות איך אתם והחברים שלכם מתפקדים בתנאים של לחץ, וכמה חדים אתם ביחד…

אסקייפ רום הוא יותר ממשחק. אסקייפ רום הוא אתגר, אתגר שאתם יכולים לעמוד בו רק אם תצליחו לגייס את כל הערמומיות שלכם, ומי יודע אולי אפילו תשברו שיא ותצליחו להפתיע את צוות החדר במהירות שבה תמצאו את פתרון כל החידות ותהיו הקבוצה שפתרה את החדר בזמן הקצר ביותר.

run - away אקזיט רום לקבוצות גדולות במיוחד

לתחרותיים שבניכם – זה הזמן להוכיח את עצמכם! אתגרו את עצמכם לפתור את החדר במהירות הגבוהה ביותר ונראה אם תצליחו להוכיח שאתם האנשים הכי חכמים שהיו כאן. לאילו מבניכם שרק רוצים ליהנות, קחו את הזמן ואולי תפתיעו את עצמכם ותגלו כמה חכמים אתם.

בואו לגלות דברים שלא ידעתם שקיימים בכם. בואו להעמיד את כושר ההבחנה שלכם למבחן ותראו איך אתם מתפקדים במציאות חדשה ולא מוכרת כאשר כל מה שעומד לרשותכם זו התושייה שלכם.

run - away נראה אותכם בורחים !


bottom of page