top of page

מושגי יסוד בחדרי בריחה

לתחום חדרי הבריחה יש ז'רגון משל עצמו, החלטנו לעשות קצת סדר:

חדר בריחה/ אסקייפ רום- חדר אליו קבוצה נכנסת, לרב לשעה, ופותרת חידות על מנת להצליח לצאת ממנו בזמן.


חדר בריחה לילדים- חדר בריחה שהותאם במיוחד עבור ילדים קטנים, לרב יוגדר לפחות משעה (30-40 דק')
ויכלול חידות שילדים קטנים יוכלו לפתור בעצמם.


חדר בריחה משפחתי- חדר בריחה שמתאים גם לילדים (לרב גילאי 7 ומעלה) ביחד עם מבוגר.
החדר לא מפחיד אך לפחות בחלק מהחידות הילדים יצטרכו עזרה מהמבוגר בפתרון החידות.


אסקייפר- אדם שמשחק בחדר בריחה, לרב יאמר על אדם אשר ששיחק במספר רב של חדרי בריחה.


חדסקייפר- אדם שמשחק לבד בחדר בריחה, ללא אנשים נוספים בחדר. לא בכל חדרי הבריחה בארץ ניתן לשחק כחדסקייפר.


חדר ליניארי- חדרי בריחה לרב כוללים מספר חללים/חדרים בתוכם. בחדר בריחה ליניארי כל חלל עומד בפני עצמו,
אין צורך לחזור לחללים שכבר סיימתם אותם, אין צורך לקחת איתכם דברים שלא השתמשתם בהם בחלל הקודם איתכם לחלל הבא.
בתוך כל חלל יש מראש את כל מה שצריך.


חדר מקבילי- חדרי בריחה לרב כוללים מספר חללים/חדרים בתוכם. בחדר בריחה מקבילי אפשר ללכת קדימה ואחורה, אפשר להשתמש בחפצים מחלל אחד גם בחללים אחרים בתוך החדר.


חידות ליניאריות- מתייחס לסוג החידות בתוך החדר, חידות ליניאריות הינן חידות שצריך בסדר ספציפי, אחת אחרי השנייה.
צריך לפתור את א' על מנת שיהיה אפשר לעבור לב' ואחרי שפותרים את ב' אפשר לג' וכן הלאה.


חידות מקביליות- מתייחס לסוג החידות בתוך החדר, בחידות מקביליות אפשר לעבוד בו-זמנית על מספר חידות בחדר, אין סדר מסויים שחייבים לעבוד לפיו.


חדר דור ראשון- חדרי הבריחה הראשונים שנבנו בארץ מוגדרים כחדר "דור ראשון"- חדר בו רב האלמנטים הם לא מממוחשבים אלא בנויים בעיקר על מנעולים ומגנטים. ככל שהתחום מתפתח ומתקדם החדרים משתכללים בשימוש באלקטרוניקה ויש מגוון רחב יותר של אלמנטים שאפשר למצוא בהם.
עם זאת, חדר דור שלישי לא בהכרח טוב יותר מחדר דור ראשון.


מפעיל- העובד מטעם חדר הבריחה (לעיתים יהיה בעל החדר בעצמו) אשר מקבל את הקבוצה בכניסה למתחם, מעביר את תדריך הבטיחות וסיפור החדר ולאחר מכן צופה בקבוצה בתוך חדר הבריחה ועוזר לה.


שחקן- בחלק מחדרי הבריחה יש שחקנים (פרפורמנסים) שנכנסים לחדר הבריחה עם הקבוצה שהגיעה לשחק. בכל חדר יש לשחקן מטרה שונה, חלקם שם על מנת לעזור לקדם את העלילה ואת המשחק, חלקם שם כדי להצחיק וחלקם שם כדי להפחיד. החדרים הללו לרב מעט יקרים יותר.


חדר אוירה- חדר שבו הדגש הניתן הוא יותר על התחושה של השחקן בחדר ופחות על החידות עצמן, יהיה בו דגש מאד גדול על תפאורה, סאונדטרק ועלילה.


חדר חידות- חדר בו הדגש הניתן הוא בעיקר על החידות, ייתכן שהתפאורה והסאונדטרק יהיו פחות מורגשים והחידות יהיו מרכז החוויה.


ציד מפתחות- חדר בריחה שרב החידות בו מתבססות על חיפוש (לא בהכרח של מפתחות ומנעולים). סוג החידות בו פחות מתבסס על חשיבה וחיבור בין אלמנטים הגלויים בחדר ויותר על מציאת דברים נסתרים. לרב ילדים מאד נהנים מחידות מהסוג הזה.


חדר כפול- אותו חדר הבריחה שנבנה פעמיים באותו המתחם. חדר כפול מאפשר לקבוצה גדולה של שחקנים להתפצל לשני החדרים ולהתחרות בינהם על איזו קבוצה תצא מהר יותר מהחדר.


תמה- מבוסס על המילה Theme. מה הסיפור ממנו החדר שאב השראה. לדוגמא בחדר הבריחה שלנו "מערת הפלאים" התמה היא הסיפור של אלאדין.


עלילה- הסיפור עצמו של החדר, הסיבה בגללה אתם נכנסים לחדר והדבר ממנו אתם אמורים לברוח או אותו אתם אמורים לפתור. לדוגמא בחדר הבריחה שלנו- הג'יני הוא רשע וצריך להצליח לברוח מהמערה שלו. בחלק מחדרי הבריחה העלילה מתפתחת תוך כדי החדר ומשתנה בין חלל לחלל, כפי שתוכלו לראות בחדר הבריחה השני שלנו- "פיטר פן".


הרצה- בסיום תהליך בניית חדר הבריחה צריך לבדוק אותו על קבוצות. לוודא שהוא אכן לוקח בערך שעה, שהחידות ברורות, שהכל עובד. לטובת הנושא מביאים לחדר קבוצות בחינם לפני שהוא נפתח לקהל הרחב. לרב אפשר להכנס להגרלה כדי להיות חלק מהקבוצות האלה.

 

עכשיו אתם אסקייפרים מן המניין!

להזמנת משחק לחצו כאן

bottom of page